7 Kasım 2010 Pazar

İstanbul Teknik Üniversitesi !!!

                                    İTÜ Gümüşsuyu kampüsünden bir kare


Melabalar,

İstanbul Teknik Üniversitesindeki 3.yılımda sonunda artık canıma tak etti diyorum resmen. Bağırmak istiyorum her şeyi ve işte bağırıyorum.

İTÜ bir çok liselinin hayali Türkiye'nin 3 büyüklerinden biri. Hatta geçenlerde otobüs durağında bir grup liseli gencin birbirleriyle nasıl ateşli ateşli üniversite tartışması yaptıklarına kulak misafiri oldum. "İTÜ başka tabi.","Orası İTÜ normal yani.","Ah , İTÜ'yü bir kazansam...". Bir an ben İTÜ'lüyüm imzamı ister misiniz diyecek oldum, vazgeçtim. Aslında gençlerin İTÜ'ye gelmeden bilmeleri gereken fakat onları en iyisine koşturan yakınlarından, onlar üzerinden reklam yapan dershanelerden asla öğrenemezler bunları.

Birincisi İTÜ eğitim seviyesiyle akademik kadrosuyla harika bir yer olarak gösterilir fakat akademik kadronun bir kısmı gerçekten yetenekli işlerini gerçekten severek şevkle yapan, öğrenciler öğrendikçe mutlu olan öğretim görevlileri. Kendi geleceklerini yetiştirdiklerinin, bu gençler ne kadar iyi öğrenirse geleceğin o kadar parlak olacağının farkında olan ve onları bu yöne teşvik eden öğretim görevlileri. Geriye kalanların bir kısmı işini sevmeyen, bir kısmı gençlerden hoşlanmayan, bir kısmı hiç umursamayan, öğrencinin aldığı not kadar değerinin olduğunu savunan, diğer eğitim görevlilerini çekemeyen... Anlayacağınız yaklaşık 25 bin kişilik nüfusu olan İTÜ'de gerçekten her türden insan var.

Sabah gazetesinin kampüslerde ücretsiz dağıtılan özel bir baskısında adını hatırlayamadığım bir köşe yazarı yazmıştı, bu yazarımızın yakından tanıdığı başarılı zeki ve çalışkan bir çocuk iyi bir üniversiteyi kazanır, ilk dersine girer, eğitim görevlisinden gelen şevk kırıcı olumsuz girişle öğrencinin de derse, hocaya bakışı değişir. Yazar bunu öğretim görevlisinin kendi hayatında istediklerini yapamayıp gençlere yansıtmasına bağlamıştı ki buna ben de katılıyorum.

İTÜ'ye dönelim. Dediğim gibi tercih edilen başka bir deyişle "popüler" öğretim görevlileriyle her dersinizi beraber geçiremeyecek olsanız da bu kesimden alabilecek olursanız sizlere çok değerli bilgileri çok kalıcı hale getirerek aktaracaklar ve hatta kendinize onları rol model belirleyeceksiniz, onların eğitim verdikleri sektörlere ilginiz artacak. Fakat İTÜ'nün yıllardır devam eden okul ahalisi tarafından SİS olarak bilinen, online sisteminin mağduru olup eğitim hayatının boyunca bu eğitim görevlilerinden sadece birkaçından ders alma şansınız olacaktır büyük olasılıkla.

Captain Price out.